Limburg Kiest - TVL

Vorige week opname gehad op TV Limburg. Over plek in mijn gemeente die ik in de kijker wil plaatsen. Voor mij is dat de Waterburcht in pietersheim. Tekst en uitleg volgen op TVL. De uitzending is voorzien voor 28 september. Thomas Vandenreyt van TV Limburg is trouwens een goede gastheer.

Dit alles staat in het kader van "TVL Limburg Kiest".

Ze hebben mij hiervoor ook een aantal persoonlijke vragen gesteld: hierbij voor de geïnteresseerden.



ALGEMENE VRAGENLIJST – TVL Limburg Kiest

1.      Personalia
Voornaam: Marino
Naam: Keulen
Woonplaats: Lanaken
Partij: Open VLD Lanaken
Geboortedatum: 24 oktober 1963
Beroep: Vlaams Parlementslid - Burgemeester
Burgerlijke stand: gehuwd
Aantal kinderen: 0
GSM-nummer: 0476416480
E-mailadres: info@marinokeulen.be

2.      Achtergrondinformatie
Aantal keren opgekomen bij de gemeenteraadsverkiezingen?
Dit is mijn 5 gemeentelijke campagne. Ik maak nu 24 jaar deel uit van het gemeentebestuur van Lanaken.
Aantal keren opgekomen als lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen?
Dit is de 2de maal dat ik de lijst trek van Open VLD in Lanaken.
Aantal jaren politiek actief en binnen welke partij(en)?
Ik ben nu 25 jaar actief in de politiek. Ik ben bij de toenmalige PVV begonnen in 1987 en nadien, in 1992, is de PVV dan omgevormd tot VLD.
Welke politieke functies heeft u al bekleed en in welke periode?
Gemeenteraadslid sedert 2 januari 1989.
Schepen van Cultuur van 1995 tem 2000.
Schepen van Cultuur van begin november 2011 tot einde 2011.
Burgemeester sedert 1 januari 2012.
Provincieraadslid van Limburg van 1994 tem medio 1995.
Vlaams Parlementslid sedert juni 1995.
Vlaams minister van Wonen, media en sport van juni 2003 tem juli 2004.
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, wonen en inburgering van juli 2004 tem juli 2009.

Wat is uw drijfveer om aan politiek te doen? Hoe in de politiek terecht gekomen?

Politiek is mijn passie. Een interesse die ik al heb sedert mijn jeugdjaren. Politiek interesseert mij. En biedt mij de mogelijkheid om iets te betekenen voor de samenleving, om zaken te veranderen, om nieuwe projecten te lanceren. Om samen met anderen de samenleving te verbeteren.

Wanneer bent u tevreden op 14 oktober 2012? Wat is de ambitie?
Ik zal tevreden zijn als Open VLD in Lanaken terug boven de 30% scoort en nadien het schepencollege kan vormen met een ambitieuze partner.
Zelf zou ik graag burgemeester blijven van Lanaken. Ik houd van deze job en heb nog veel plannen voor Lanaken.

Welke coalitie is voor u onbespreekbaar na 14 oktober 2012?
Ik heb geen exclusieven.



Wat is voor u het belangrijkste verkiezingsthema in uw gemeente? En welk standpunt neemt uw partij bij dat thema in?

Het verder ontwikkelen van het handelscentrum van Lanaken.
Samen met de handelaars daar werk van maken, zie ik als een topprioriteit.

Zijn zeker ook belangrijk de komst van de sneltram tussen Hasselt & Maastricht waar Lanaken een belangrijke halteplaats wordt. Dat betekent een extra troef voor Lanaken.

En zeker heel belangrijk wordt in deze campagne het thema veiligheid.
Dit is een kerntaak van de overheid. EN daar moeten wij trachten dmv bv mobiele camera’s de veiligheid trachten te verhogen.

Niet sexy, maar voor de mensen super belangrijk is gewoon het openbare domein, straten en pleinen, goed onderhouden.



Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.