$type=slider$snippet=hide$cate=0$au=0$cm=0$show=home

$show=mobile

 

Persbericht 25-01-2018 : “Campagne 7-kilometerclub verdient meer aandacht zodat de Vlaming nadenkt om de wagen aan de kant te laten”


“Iedereen heeft de mond vol over de files en over gezond leven. Fietsen is daarvoor een ideale oplossing. Daarom heeft de Vlaamse overheid een campagne opgezet rond de 7-kilometerclub om afstanden binnen de zeven kilometer met de fiets of te voet te doen en hiervoor niet de wagen te nemen. Deze campagne is gelanceerd in september 2017, maar ik heb niet de indruk dat deze leeft in Vlaanderen,” stelt Vlaams volksvertegenwoordiger Marino Keulen (Open Vld) vast. “Ondanks heel wat inspanningen en een uitgebreide campagnestrategie. Misschien dient men op dit vlak nog een tand bij te steken.”
Over de Vlaamse sensibiliseringscampagnes om autogebruik te verminderen stelde Vlaams volksvertegenwoordiger Marino Keulen (Open Vld) een schriftelijke vraag aan bevoegd minister Weyts. Eén van de belangrijke desbetreffende campagnes is de 7km-club. De campagne bestaat o.a. uit affiches, een campagnewebsite, een guerrilla-actie met stoepspray, radiospotjes, flyers, Facebookfilmpjes en –advertenties en banners op de achterkant van bussen van De Lijn. Blikvanger van de campagne zijn de opvallende fietsplaatjes. Die worden verspreid via de website 7kmclub.be, Bike to Work en Voka, en uitgedeeld aan alle fietsers op verschillende kruispunten in Vlaanderen.
“Deze is in september 2017 gelanceerd, maar blijft voorlopig nog onder de radar. De minister stelt in het antwoord dat de campagne een volledig jaar beslaat en uit vier golven zal bestaan. Het doel is dat de Vlaming de auto thuis laat en alternatieven uitprobeert”, aldus Keulen.
“De minister voert een beleid om files te bestrijden dat inzet op vele aspecten: infrastructuur optimaliseren, autogebruik verminderen, openbaar vervoer stimuleren … Een campagne als de 7-kilometerclub past hier perfect in, maar verdient misschien nog meer aandacht”, besluit Marino Keulen.

[In de kijker]_$type=sticky$cate=0$count=4$cate=1$icon=1$meta=0$hide=home

[Events]_$type=carousel$cate=0$show=post

[Open VLD Lanaken]_$type=two$cate=0$meta=0$rm=0$c=6$snip=0$hst=https://openvldlanaken.blogspot.be/

Naam

artikel,745,event,37,foto,48,in de kijker,4,pers,631,video,24,
ltr
item
Marino Keulen: Persbericht 25-01-2018 : “Campagne 7-kilometerclub verdient meer aandacht zodat de Vlaming nadenkt om de wagen aan de kant te laten”
Persbericht 25-01-2018 : “Campagne 7-kilometerclub verdient meer aandacht zodat de Vlaming nadenkt om de wagen aan de kant te laten”
https://3.bp.blogspot.com/-wT2I7G-gzgE/WmntE_BWlnI/AAAAAAAAE3I/ukfoBZ8mY1gHS_nkYD2oj2PhtufIXwzpQCLcBGAs/s320/person-731492_960_720.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-wT2I7G-gzgE/WmntE_BWlnI/AAAAAAAAE3I/ukfoBZ8mY1gHS_nkYD2oj2PhtufIXwzpQCLcBGAs/s72-c/person-731492_960_720.jpg
Marino Keulen
https://marinokeulen.blogspot.com/2018/01/persbericht-25-01-2018-campagne-7.html
https://marinokeulen.blogspot.com/
https://marinokeulen.blogspot.com/
https://marinokeulen.blogspot.com/2018/01/persbericht-25-01-2018-campagne-7.html
true
3729302640039077902
UTF-8
Alle berichten geladen Geen zoekresultaten ONTDEK MEER Lees meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S BERICHTEN Ontdek Alles VOOR U AANGERADEN LABEL ARCHIEF ZOEKEN ALLE BERICHTEN Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy