$type=slider$snippet=hide$cate=0$au=0$cm=0$show=home

$show=mobile

 

Persbericht 30-09-2018 : “Proefabonnementen De Lijn pas een succes bij toename van het aantal schoolabonnementen”


61.000 schoolgaande jongeren hebben in september een gratis proefabonnement van De Lijn opgestuurd gekregen. Het was de bedoeling om de jongeren die voor de eerste keer naar de middelbare school gingen ook warm te maken voor het openbaar vervoer. Vlaams volksvertegenwoordiger Marino Keulen (Open Vld) vindt dit een goed initiatief, maar ondervroeg bevoegd minister Weyts over het waarom van de actie. “De minister stelt dat de actie enkel nut had wanneer men dit in september liet doorgaan, daar op dat moment de meeste ouders en kinderen de keuze maken met welk vervoermiddel men naar school gaat. Daar valt iets voor te zeggen, maar meestal gaan de meeste kinderen in september juist nog met de fiets naar school en pas wanneer het later licht wordt en vroeger donker neemt men een alternatief vervoermiddel,” stelt Keulen vast.

De totale kostprijs voor de actie bedroeg 1,9 miljoen euro en past in de strategie om het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken. Elke jongeren die op 1 september startte in het middelbaar onderwijs, kreeg een proefabonnement op een magneetkaart toegestuurd. Deze bleef geldig tot 30 september 2018.

Een latere opstart van de campagne zou in ieder geval minder impact hebben gehad op de voornaamste doelgroep, zij die op de minder wenselijke manier naar school dreigden te worden gebracht.

Een evaluatie is pas mogelijk in het najaar. Het cruciale element in de evaluatie van deze actie zal immers het aantal abonnementsverlengingen zijn, die worden geboekt vanuit de doelgroep.

“Deze evaluatie kan pas na enige tijd gebeuren, maar het valt te hopen dat vele jongeren (en hun ouders) besloten hebben om een abonnement (Buzzy Pazz) bij De Lijn te nemen voor het woon-schoolverkeer. Dan pas zal blijken of deze actie een succes genoemd mag worden,” besluit Marino Keulen.

[In de kijker]_$type=sticky$cate=0$count=4$cate=1$icon=1$meta=0$hide=home

[Events]_$type=carousel$cate=0$show=post

[Open VLD Lanaken]_$type=two$cate=0$meta=0$rm=0$c=6$snip=0$hst=https://openvldlanaken.blogspot.be/

Naam

artikel,766,event,37,foto,48,in de kijker,4,pers,652,video,24,
ltr
item
Marino Keulen: Persbericht 30-09-2018 : “Proefabonnementen De Lijn pas een succes bij toename van het aantal schoolabonnementen”
Persbericht 30-09-2018 : “Proefabonnementen De Lijn pas een succes bij toename van het aantal schoolabonnementen”
https://4.bp.blogspot.com/-rDzSqhHmwNs/W7YsguMr-5I/AAAAAAAAFCU/zN3i0T-GDrAzuFqGcxQ-cNQlZLWYyhmXwCLcBGAs/s320/bus-1898612__340.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-rDzSqhHmwNs/W7YsguMr-5I/AAAAAAAAFCU/zN3i0T-GDrAzuFqGcxQ-cNQlZLWYyhmXwCLcBGAs/s72-c/bus-1898612__340.jpg
Marino Keulen
https://marinokeulen.blogspot.com/2018/10/persbericht-30-09-2018.html
https://marinokeulen.blogspot.com/
https://marinokeulen.blogspot.com/
https://marinokeulen.blogspot.com/2018/10/persbericht-30-09-2018.html
true
3729302640039077902
UTF-8
Alle berichten geladen Geen zoekresultaten ONTDEK MEER Lees meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S BERICHTEN Ontdek Alles VOOR U AANGERADEN LABEL ARCHIEF ZOEKEN ALLE BERICHTEN Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy