Persbericht 28 mei 2018 : “De Lijn werkt aan vernieuwing van de website en routeplanner met aandacht voor bezienswaardigheden in de nabijheid van haltes”


Momenteel werkt De Lijn aan een vernieuwing van de website en routeplanner met aandacht voor meer visualisatie en points of interest, zogenaamde bezienswaardigheden. Dit blijkt uit het antwoord van minister Weyts op een schriftelijke vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Marino Keulen (Open Vld): “Hiermee zet De Lijn een nieuwe stap naar klantvriendelijkheid, vooral handig voor dagjesmensen en toeristen, waarbij men zoals Google Maps dit doet bezienswaardigheden in de nabijheid van haltes zal tonen.”


In de huidige software is er momenteel bij De Lijn geen enkele link met bezienswaardigheden gelegd. Nu wil men, naar analogie met de app, meer de nadruk leggen op visualisatie via een kaart. Naast de visualisering van de haltes krijgen bezienswaardigheden in de nabijheid van de haltes daarbij ook een plaats in de achterliggende kaart.


“Dit is een welkome aanvulling voor de vele toeristen die gebruik maken van ons openbaar vervoer en op die manier sneller hun weg kunnen vinden. Zeker omdat de naamgeving van de haltes van De Lijn niet altijd beantwoord aan de realiteit en dit zeker occasionele gebruikers wel eens op het verkeerde been kan zetten. Door in te zetten op een meer moderne look van de website en routeplanner met gebruik van een kaart met bijkomende informatie, kan men dit deels oplossen”, besluit Keulen.


Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.