Marino Keulen steunt oproep VAB voor spoedaanpak spitsstroken

27/06/2012 - Vlaams Volksvertegenwoordiger Marino Keulen (Open Vld) kan zich volledig vinden in de oproep van VAB in verband met het invoeren van spitsstroken. ‘Ik zie enkel voordelen’, aldus Keulen.

Marino Keulen : “In het verleden kwam dit idee reeds ter sprake en schaarde ik mij hier volmondig achter. De praktijkervaring in Nederland toont aan dat het mogelijk is en tot mooie resultaten leidt zoals op sommige locaties 68% minder files."

“We moeten open staan voor nieuwe ideeën om de huidige verkeersknoop te ontwarren op voorwaarde dat het betaalbaar, snel uitvoerbaar en veilig is. Laten we in deze leren uit Nederland en niet zelf het warm water uitvinden en ons beperken tot één proefproject, E313 richting Hasselt, maar kijken waar dit allemaal mogelijk is in Vlaanderen!”, zegt Marino Keulen.

“Indien we dit ook toepassen op locaties waar nu reeds duidelijk is dat een extra rijstrook soelaas brengt dan kan de aanleg van een spitsstrook een eerste snelle stap zijn. Bovendien zijn er locaties zoals de E40 tussen Sterrebeek en Bertem die breed genoeg zijn zodat door enkel de wegmarkering aan te passen men reeds een spitsstrook kan voorzien”, poneert Marino Keulen.

Marino Keulen stelt daarom voor dat minister Crevits de vraag van VAB om nu reeds een programma op te stellen mee onderschrijft. Van Open Vld mag het vooruit gaan want we staan met zijn allen al te lang stil.

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.