Info dat het probleem bij De Lijn structureel is en niet enkel te wijten aan de chauffeurs

23/05/2011 - Momenteel wordt vooral gefocust op de chauffeurs van De Lijn hoewel de cijfers aantonen dat in de hele organisatie, chauffeurs maar ook andere medewerkers van De Lijn, kampen met een veel te groot ziekteverzuim.

Stel, hypothetisch, dat de chauffeurs van De Lijn een zwaardere job 'zouden' hebben dan bijvoorbeeld een werknemer in de bouw of dan iemand aan de band in een fabriek, of welke arbeider ook en we daarom de
ziekteverzuimcijfers over de chauffeurs van De Lijn buiten beschouwing laten, dan is het absenteïsmecijfers bij De Lijn nog altijd torenhoog!

Op de technische herstel-dienst van De Lijn (de onderhoudstechnici) zit men met een absenteïsme-percentage van 7,46 bij de mannen en 11,57 bij de vrouwen ten opzichte van 3,5 wat in de privé voor arbeiders als normaal aanzien wordt.

Bij de bedienden (weddetrekkenden) van De Lijn (kantoorpersoneel) zit men met een ziekeverzuimpercentage van 3,84 bij de mannen en 6,56 bij de vrouwen ten opzichte van 2,1 wat in de privé voor bedienden als normaal aanzien wordt.

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.