$type=slider$snippet=hide$cate=0$au=0$cm=0$show=home

$show=mobile

 

Persbericht 13-10-2016 : “De sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht zit terug op het goede spoor”

Deze namiddag, in de commissie Mobiliteit en Openbare Werken van het Vlaams Parlement, heeft Marino Keulen (Open Vld) een vraag gesteld over de stand van zaken met betrekking tot Spartacus lijn 1. Bevoegd minister Weyts antwoorde dat men bezig is met de finalisering van een addendum bij de eerder getekende kaderovereenkomst en dat dit ongeveer binnen een drietal weken afgerond zal worden. “Minister Weyts is een man van zijn woord en blijft doorzetten in het Spartacusdossier. Dat is zeer positief voor de mobiliteit van onze provincie," stelt Keulen vast.

In dit addendum staat dat lijn 1 Hasselt-Maastricht als tijdelijke eindhalte Mosae Forum heeft en het de uitgesproken ambitie is om op termijn deze lijn door te trekken naar het station van Maastricht. De eerder opgenoemde compensaties (zes miljoen euro voor het vervroegen van de eindhalte tot Mosae Forum, één miljoen euro voor investeringen in de Vlaamse haltes langs lijn 1 en actief inzetten op grensoverschrijdende projecten zoals de elektrificatie van de spoorverbinding Antwerpen-Weert op Nederlands grondgebied en een busverbinding tussen Sittard en Maaseik) blijven gehandhaafd.

Het was een constructief overleg stelde minister Weyts, maar de laatste punten moeten nog uitgeklaard worden. Nadien moet dit voorstel nog goedgekeurd worden door de Vlaamse Regering en de Raad van Bestuur van VVM De Lijn. Dit zal ongeveer zo’n drietal weken duren.

In de marge van dit antwoord stelde de minister dat zijn kabinet een rol zal opnemen in de ‘overkoepelende procesbepaling’ zodat problemen onmiddellijk besproken kunnen worden tussen de Vlaamse en Nederlandse partners. “Dat is een logische evolutie,” aldus Marino Keulen. “Nu kan de minister met zijn kabinet korter op de bal spelen bij eventuele problemen of vragen en is er een directe lijn tussen beide partners.”


In Nederland dient wel nog de degradatie van het hoofdspoor naar lokaal spoor te gebeuren en dient Maastricht een nieuw bestemmingsplan (luik: ruimtelijke ordening) op te stellen.

[In de kijker]_$type=sticky$cate=0$count=4$cate=1$icon=1$meta=0$hide=home

[Events]_$type=carousel$cate=0$show=post

[Open VLD Lanaken]_$type=two$cate=0$meta=0$rm=0$c=6$snip=0$hst=http://openvldlanaken.blogspot.be/

Naam

artikel,724,event,37,foto,48,in de kijker,4,pers,610,video,24,
ltr
item
Marino Keulen: Persbericht 13-10-2016 : “De sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht zit terug op het goede spoor”
Persbericht 13-10-2016 : “De sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht zit terug op het goede spoor”
Marino Keulen
http://marinokeulen.blogspot.com/2016/10/persbericht-13-10-2016-de.html
http://marinokeulen.blogspot.com/
http://marinokeulen.blogspot.com/
http://marinokeulen.blogspot.com/2016/10/persbericht-13-10-2016-de.html
true
3729302640039077902
UTF-8
Alle berichten geladen Geen zoekresultaten ONTDEK MEER Lees meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S BERICHTEN Ontdek Alles VOOR U AANGERADEN LABEL ARCHIEF ZOEKEN ALLE BERICHTEN Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy