Reizigers overhandigen 600 handtekeningen aan Keulen

05/03/2012 - Zondagmiddag hebben afgevaardigden van het ABVV, het ACLVB, het ACV en de twee snelbuspassagiers Lizette Paredis en Danny Vangansewinkel een petitie met 600 handtekeningen overhandigd aan de Lanakense burgemeester Marino Keulen.
"De handtekeningen zijn van werknemers en studenten die dagelijks van de bedreigde snelbussen gebruik maken. Indien die buslijnen worden afgeschaft, betekent dat 600 auto's meer richting Brussel en Antwerpen. Dat druist regelrecht in tegen de poging om de Kyoto-norm te halen", zegt Lizette Paredis, die al 20 jaar van Houthalen naar haar werk in Brussel pendelt, waarvan de laatste vijf jaar met de snelbus.

Ze vragen nu aan Vlaams parlementslid Marino Keulen de petitie in Brussel op tafel te leggen en te pleiten voor het behoud van de snelbussen.

Keulen was duidelijk in zijn reactie: "Iedereen moet momenteel de broeksriem aanhalen. Ik heb dan ook niets tegen de afschaffing van lege bussen. Maar ik begrijp niet dat De Lijn de kip met de gouden eieren wil slachten: de snelbussen zijn een absoluut succes, ze zitten overvol. En ze zijn bovendien maatschappelijk van grote betekenis, want ze brengen mensen naar hun werk of de universiteit.

Ik noem de eventuele afschaffing van die snelbussen dan ook een aanslag op Limburg, het deel van Vlaanderen dat inzake openbaar vervoer toch al stiefmoederlijk behandeld is. Jullie mogen op mijn steun rekenen: ik zal uw zaak in Brussel verdedigen." SH

© Concentra - Het Belang Van Limburg, 05/03/2012

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.