Meer geld voor de gemeenten

27/09/2011 - Meer geld voor de gemeenten. Da's wat de vvsg, de vereniging van vlaamse steden en gemeenten, vraagt aan de Vlaamse en de in de maak zijnde federale regering. 

Vandaag hebben onze gemeenten financieel het heel moeilijk. De gemeenten staan het kortste bij de mensen en zijn zeer belangrijk voor de dienstverlening. Onze gemeenten doen daarvoor ontzettend hun best maar dat kost geld, waarvan er tekort is. Ik word op 1 januari burgemeester en hou mijn hart vast voor de toekomst van de gemeentelijke financien. En dan is lanaken nog een van de beste leerlingen van de klas! Wij hebben financiele reserves. Ik ondersteun de vraag van de vvsg naar meer geld. Alleen tem 2015 moeten alle overheden samen ruim 20 miljard euro besparen! 

De massaliteit van dat bedrag is niet te bevatten. Dat betekent de broeksriem aanhalen. Dus het met minder gaan doen! Iedereen weet dat, maar daar ook consequenties aan koppelen?

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.