Klachtenrapportage bij de Vlaamse overheid

25/09/2010 - In het jaarverslag 2009 van de Vlaamse Ombudsman las ik volgende alinea: “De cijfers maken heel duidelijk dat sommige Vlaamse overheidsdiensten niet alle klachten als klachten herkennen of erkennen, en zeker niet goed registreren. Er wordt over de eerstelijnsklachtenbehandeling in elk geval niet gerapporteerd zoals het Klachtendecreet en de omzendbrief dat voorschrijven”.

Dit blijkt een probleem dat al jaren aansleept want deze opmerking staat, in andere bewoordingen, ook in de jaarverslagen van 2002, 2004, 2006 en 2008. Daarom stelde ik daarover een vraag aan de bevoegde minster G. Bourgeois.

Klik hier voor mijn vraag en het antwoord van de minister.

Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.