Terug de draad opgenomen

21/12/2009 - De nederlaag in de Open Vld-voorzittersverkiezingen knaagt nog altijd een beetje. Het meest probate middel daartegen is werken.

Maandag 14 december was ik ’s avonds gastspreker op de oprichtingsbijeenkomst van de Turkse Culturele Vereniging van Diest.

Dinsdag 15 december reageerde ik op de vraag voor het plaatsen van luidsprekers aan moskeeën. Zelf heb ik destijds mijn nek uitgestoken en de eerste 17 moskeeën in Vlaanderen erkend. Het oproepen voor het gebed via luidsprekers vind ik dat niet van deze tijd is en daarom niet kan. De unie van moskeeën is terzake ook geen vragende partij en zelfs in de tijd van de profeet Mohammed bestond hierover controverse.

Woensdag 16 december kwam ik tussen voor Open Vld tijdens de begrotingsbesprekingen in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement over Mobiliteit. Meer bepaald had ik het over de eindeloos lange doorlooptijden van grote infrastructuurwerken met als gevolg dat we hopeloos tijd verliezen en groeikansen missen.

Donderdag 17 december deed ik een tussenkomst over de mogelijke fusies van Vlaamse gemeenten bij de actuele vragen. Zelf vind ik dat fusies van gemeenten maar kunnen mits ze lokaal gedragen worden anders niet ! Donderdagavond moest ik de gemeenteraad van Lanaken voorzitten om 20u.. Ik vertrok om 17u.40 in Brussel en bereikte het gemeentehuis rond 21u.40. En dan te bedenken dat eens Limburg bereikt de wegen volledig open waren en van het noodweer dat rest van Vlaanderen teisterde, geen spoor was te bekennen. Het was de begrotingsgemeenteraad, de belangrijkste dus van het jaar. Was gedaan om 00u.15 ’s nachts ! Dan nog de eed afgenomen van Rudi Nivelle zodat die in januari het OCMW-voorzitterschap van Pierre Nelissen kan overnemen. Pierre heeft dat prima gedaan. Rudi gaat dat ook goed doen.

Vrijdagvoormiddag enkele afspraken met informatie en goede raad zoekende burgers. Om 10u45 de officiële opening bijgewoond van Fructura, de beurs voor hard en zacht fruit in Sint-Truiden. ’s Middags een werklunch. ’s Avonds aanwezig op de vieringen rond de oppensioenstelling van Willy Honings, het Limburgse afdelingshoofd van de Administratie Binnenlands Bestuur, een uitstekend ambtenaar, in Bokrijk. In de Limburghal werd mooi afscheid genomen van burgemeester Jef Gabriëls van Genk. De man heeft absoluut veel bereikt voor zijn stad Genk. Zo een titel van ere-burgemeester is dus meer dan verdiend ! Ik wens Willy Honings en Jef Gabriëls nog veel geluk voor de toekomst.

Zaterdag 19 december enkele afspraken in de voormiddag. Daarna een gouden bruiloft in Diepenbeek, vervolgens één in Tongeren en tenslotte nog een gouden koppel bezocht in Lanaken. ’s Avonds de kerstmarkt bezocht in Neerharen. Een mooie kerstmarkt waaraan de hele gemeenschap hard aan heeft meegewerkt. Het vroor dat het kraakte. Ik kan goed tegen koude maar hier deed de koude werkelijk pijn. Dan naar de kerk in Veldwezelt voor een druk bijgewoond Kerstconcert. Vervolgens naar het prinsenbal in Rekem, een verjaardagsfeest in Lanaken en tenslotte de prijsuitreiking verricht om 01u.00 ’s nachts op een zaalvoetbaltornooi georganiseerd door mijn goede vrienden van Standaard Lanaken.

Zondag 20 december rustige dag. Om 18u. in Gellik het Kerstconcert bijgewoond en ben begonnen aan het boek “De opstandigen” van Sandor Marai. Heel mooi. Met Wereldoorlog I op de achtergrond en ontwrichtende werking van dat conflict in het leven van gewone mensen. Wordt vervolgd ...


Meest Recente Posts

In de kijker

Contact

Hoe kan ik u helpen?

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Contacteer mij gerust.